1. Wnioski na Jarmark Staroci i Osobliwości można składać:

    a)  osobiście w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze ul. Ptasia 2a;

    b)  pocztą tradycyjną;

    c) za pośrednictwem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego ePUAP (zakładka „Elektroniczna skrzynka podawcza”);

    d)  za pośrednictwem firmy kurierskiej. 


    Wniosek w postaci papierowej
    opatruje się podpisem własnoręcznym. 
    Wniosek w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią.

    Wnioski przesłane e-mailem nie będą rozpatrywane.  

    W przypadku
    ustanowienia pełnomocnika należy złożyć oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa.
    Należy pamiętać, aby do wniosku dołączyć wymagane załączniki. 

  2. Jarmark Staroci i Osobliwości odbywa się cyklicznie, 2 razy do roku (w ostatni pełny weekend kwietnia i września). W przypadku zainteresowania dwoma terminami wpisujemy oba na jednym wniosku.

    Termin składania wniosków o zajęcie pasa drogowego na rok 2025: od dnia 15 stycznia 2025 roku od godziny 8:00. Nie ma możliwości rezerwacji miejsca na przyszłe lata.

    Wnioski złożone przed ww. terminem nie będą rozpatrywane.

  3. Obowiązuje druk dostępny poniżej (Wniosek 20 – obiekt handlowy lub usługowy - Jarmark Staroci). Należy czytelnie (DRUKOWANYMI LITERAMI) wypełnić wszystkie punkty wniosku. W przypadku jakichkolwiek braków wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia. Do czasu uzupełnienia braków formalnych wniosek nie będzie rozpatrywany.

  4. W przypadku zainteresowania kilkoma lokalizacjami należy złożyć jeden wniosek, na którym wskazujemy wszystkie lokalizacje. Łączna powierzchnia przypadająca na jednego wnioskodawcę nie może przekroczyć 20,00 m2, tj. max 2,0 m szerokości x max 10,0 m długości.

  5. Wnioski rejestrowane są dzienniku korespondencji przychodzącej Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze w kolejności złożenia, tzn. uwzględniając wnioski złożone drogą elektroniczną (ePUAP - pkt 1 ppkt c), podstawa prawna: art. 42 ust. 1 pkt 2  Ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych Dz. U. z 2022 r. poz. 569) w terminie wskazanym w pkt. 2, nadane pocztą tradycyjną, firmą kurierską oraz wnioski złożone osobiście w siedzibie Zarządu. Kolejność rejestracji ustalona zostaje w oparciu o datę i godzinę złożenia wniosku.

  6. Po zweryfikowaniu złożonego wniosku oraz dostępności wnioskowanego miejsca nastąpi rezerwacja miejsca poprzez wydanie decyzji administracyjnej na zajęcie pasa drogowego – do wyczerpania wolnych miejsc handlowych. W przypadku złożenia wniosku na to samo miejsce przez więcej niż jednego wnioskodawcę stanowisko handlowe zostanie przydzielone wnioskodawcy, którego wniosek został najwcześniej zarejestrowany natomiast pozostałym wnioskodawcom miejsce zostanie automatycznie przydzielone w najbliższym sąsiedztwie (warunkiem jest zaznaczenie odpowiedzi TAK w pkt. 6 wniosku).

  7. Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem wnioskowanego miejsca

  8. Zarządzenie nr 13/11/2024 Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze z dnia 19 listopada 2024 r. w sprawie zajęcia pasa drogowego ulic: Długiej, Konopnickiej, Bocznej i 1 Maja pod handel w ramach corocznych imprez pn.: „Jarmark Staroci i Osobliwości” dostępne w zakładce „Zarządzenia – Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze”.

  9. Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jeleniej Górze wydaje decyzje administracyjne pod handel w ramach Jarmarku w pasie drogowym ulicy: Długiej, Konopnickiej, Bocznej oraz 1 Maja.

    W sprawie miejsc na Placu Ratuszowym należy kontaktować się z organizatorem Jarmarku Staroci i Osobliwości, tj. z Osiedlowym Domem Kultury w Jeleniej Górze (https://odk.jgora.pl/).