W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

ZASADY SKŁADANIA WNIOSKÓW

XML

Treść

Przygotowanie wniosków:

Wniosek o zajęcie pasa drogowego należy przygotować w formie:
1. papierowej
2. dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne doręczanego środkami komunikacji elektronicznej (art. 14 § 1a kpa). 

Wniosek w postaci papierowej opatruje się podpisem własnoręcznym. 
Wniosek należy wypełnić czytelnie, najlepiej DRUKOWANYMI LITERAMI (szczególnie dane Wnioskodawcy). 

Wniosek w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią.

Należy pamiętać, aby do wniosku dołączyć wymagane załączniki. 

Sposób składania wniosku:

Wnioski w formie papierowej należy:
–  przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym);
–  złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy.

Wnioski w formie dokumentu elektronicznego należy złożyć przy wykorzystaniu Elektronicznej Skrzynki Podawczej. Do elektronicznej komunikacji z Urzędem wykorzystywana jest Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej ePUAP (https://epuap.gov.pl).


Wnioski przesłane e-mailem nie będą rozpatrywane.


Termin składania wniosków:

Wniosek należy złożyć na 14 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego. Brak zezwolenia, przekroczenie terminu zajęcia odcinka pasa drogowego lub zajęcia większej jego powierzchni niż określa zezwolenie, spowoduje naliczenie kary pieniężnej w wysokości dziesięciokrotnych opłat zgodnie z zapisami zawartymi w ustawie o drogach publicznych.

UWAGA!

Złożenie wniosku nie upoważnia do zajęcia pasa drogowego.

Należy pamiętać, że odbioru wymagają:
–  roboty po odtworzeniu nawierzchni – awarie;
–  roboty instalacyjne;
–  remont elewacji - ustawienie rusztowania;
–  wykonanie zjazdu;
W tym celu, po zakończeniu prac, należy dokonać zgłoszenia do odbioru zajmowanego odcinka pasa drogowego.