Elektroniczna Skrzynka Podawcza
XMLTreść
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) jest środkiem komunikacji elektronicznej, który służy przekazywaniu informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformacyjnej.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze funkcjonuje na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej: ePUAP: /MZDiM/SkrytkaESPmetryczka
Jak korzystać z Elektronicznej Skrzynki Podawczej
W celu skorzystania z ESP niezbędne jest posiadanie indywidualnego konta na platformie ePUAP oraz elektronicznego certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego na ePUAP w celu podpisywania przesyłanych dokumentów.
Aby wysłać pismo/wniosek na platformie ePUAP należy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami:
- Wejść na stronę https://epuap.gov.pl/ .
- Zalogować się na Profil Zaufany.
- Wybrać „Katalog spraw”.
- Znajdź urząd: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I MOSTÓW w Jeleniej Górze. Jeśli pojawi się problem z wyborem adresata można będzie to zrobić na późniejszym etapie (pkt 8 – okienko "Ustaw/zmień adresata").
- Wybrać „Sprawy ogólne -> Najczęściej wybierane sprawy”.
- Wybrać: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego – stary wzór”.
- Wybrać „Załatw sprawę”.
- Wypełnić dane zgodnie z potrzebą, dołączyć załącznik i postępować zgodnie z dalszymi wskazówkami.
Rozmiar wszystkich załączników: maksimum 150 MB.
Rozszerzenie: .7z, .avi, .CAdES, .css, .csv, .dgn, .doc, .docx, .dwf, .dwg, .dxf, .geotiff, .gif, .gml, .gz, .gzip, .html, .jp2, .jpeg, .jpg, .m4a, .mp3, .mp4, .mpeg, .mpeg4, .mpg, .odp, .ods, .odt, .ogg, .ogv, .ott, .PAdES, .pdf, .png, .ppt, .pptx, .rng, .rtf, .svg, .tar, .tif, .tiff, .tls, .txt, .wav, .XAdES, .xhtml, .xls, .xlsx, .xml, .XMLenc, .XMLsig, .xps, .xsd, .xsl, .xslt, .zip
Treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej:
– wskazanie osoby (imienia i nazwiska),
– adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu)
– przedmiotu sprawy, której dotyczy.
Korespondencja nie spełniająca powyższych wymogów (Kodeks postępowania administracyjnego) będzie traktowana jako anonimowa opinia i zostanie wykorzystana jedynie w celach informacyjnych.
Potwierdzenie odbioru wysłanego dokumentu.
UPO - Urzędowe Poświadczenie Odbioru zostaje wystawione w przypadku wysłania dokumentów podpisanych profilem zaufanym ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Poświadczenie zostanie przesłane na adres e-mail nadawcy wskazany podczas rejestracji bezpłatnego konta na platformie ePUAP. Poświadczenie zawierać będzie pełną nazwę Urzędu, datę i czas doręczenia dokumentu oraz datę i czas wytworzenia Urzędowego Poświadczenia Odbioru.